Haal meer uit uw website ... hier vindt u praktische website- en marketingtips!
Website tips
De voordelen van een goede website als ondersteuning in uw totale marketing aanpak en het gebruik van de diverse sociale media kanalen. Lees er meer over in onderstaande artikels
Moet ik een unieke website hebben of juist niet?
Een unieke website: dat heb je nodig om je te onderscheiden van de concurrentie. Toch? Niet per se. Ontdek hoe originaliteit op de verkeerde plekken je website kan schaden.
Mooi zijn is niet genoeg: de 12 kenmerken van écht goede websites
In dit artikel vertel ik je wat écht goede websites onderscheidt van de rest. Want met een mooi design alleen kom je er niet.
Zelf je website maken? Dit zijn de voor- en nadelen
Zelf je website maken kan een goed idee zijn. Ik geef je eerlijk de voor- en nadelen én verklap je de valkuilen waar niemand over praat.
Het belang van een SSL-certificaat voor je website
Wat is er nog belangrijker voor je website dan een gebruiksvriendelijke navigatie, strakke foto’s, overtuigende teksten en de juiste branding? Het antwoord is: een geldig SSL-certificaat. Heb je dat niet? Dan komen de meeste bezoekers niet eens op je website.
Yves De Wolf: “Johnny hielp me om de eerste Vlaamse meditatie-app in de markt te zetten”
Hoe lanceer je een tweede merk, als je al een succesvolle zaak hebt? Dat was de uitdaging van therapeutisch coach Yves De Wolf. In dit artikel vertelt hij hoe de website voor de app Bewust Mediteren tot stand kwam.
Wat ontbijten in Madrid me leerde over klantenwerving
Het lag een beetje verstopt in een klein steegje: het ontbijtadresje dat ik ontdekte tijdens mijn vakantie in Madrid. En terwijl ik een hemels kaneelbroodje wegwerkte, besefte ik: restaurants kunnen ons veel leren over efficiënte klantenwerving.
Het boek This Is Marketing, toegepast op je website
In zijn bestseller This is Marketing legt expert Seth Godin uit wat je als bedrijf moet doen om succes te hebben in de moderne maatschappij. Ik haalde uit het boek enkele inzichten om toe te passen op jouw website.
Prijzen vermelden op je website – ja of nee?
Een van de discussies die ik startende ondernemers het vaakst hoor voeren is: “Ga jij prijzen vermelden op je website?” Wanneer is het een goed idee en wanneer niet? Met deze checklist neem je een geïnformeerde beslissing.
Cross-selling en upselling: meer omzet, minder moeite
Met cross-selling en upselling haal je meer verkoop uit je bestaande klantenportfolio. Maar hoe begin je eraan? In dit artikel geef ik je tips waarmee je meteen aan de slag kunt.
De voor- en nadelen van een WordPress website
Wanneer je een website wil laten maken, moet je een heleboel beslissingen nemen, waaronder in welk programma je de site laat bouwen. In dit artikel onthul ik de voor- en nadelen van een WordPress website. Zo maak jij straks een geïnformeerde keuze.
Wat is nudging en hoe gebruik je het op je website?
Nudging is een techniek uit de gedragswetenschap die ook in de marketing wordt toegepast. In dit artikel leg ik je uit hoe je met subtiele aanpassingen meer mensen overtuigt op je website.
Toon je passie! Tips voor een website vol persoonlijkheid
Je bent enthousiast over je bedrijf. Je kan uren vertellen over je vakgebied. Maar hoe vertaal je die passie naar een website vol persoonlijkheid? Ik verklap je welke fouten je best vermijdt en wat je dan wél kan doen om op te vallen in de massa.
Heeft jouw website al een FAQ-pagina?
Is het een goed idee om veelgestelde vragen op te lijsten op een aparte pagina op je website? Ik zet de voor- en nadelen even voor je op een rijtje, zodat jij de juiste beslissing neemt voor jouw website.
Wat betekent customer journey?
Je ziet de term voorbijkomen op blogs en je hoort marketeers erover praten tijdens het netwerken: de customer journey. Maar wat betekent dat nu eigenlijk en is deze term belangrijk voor jou als ondernemer?
Zo krijg je meer bezoekers op je website
Een website zonder bezoekers is als een winkelstraat waar niemand ooit komt. Hoe sterk je site ook is, hij levert je geen verkoop op als het bezoekersaantal op nul blijft staan. Maar hoe krijg je meer bezoekers op je website? In dit artikel geef ik je 12 tips die je meteen kunt toepassen.
Een website, hoe begin je eraan? Gebruik mijn websitestappenplan
Heb je een website nodig, maar weet je niet waar te beginnen? Dan ben je hier aan het juiste adres. Volg gewoon dit websitestappenplan en voor je het weet, heb je een nieuwe site die helemaal beantwoordt aan jouw verwachtingen.
Blik achter de schermen: een website voor doopsuikerwinkel Bookadee
Een website laten maken, hoe begin je daar eigenlijk aan? Mijn klant Sarah gunt je een blik achter de schermen en vertelt je hoe de website voor doopsuikerwinkel Bookadee tot stand kwam.
Bloggen als bedrijf: hoe begin je eraan?
Als ondernemer snak je naar één ding: klanten. In een ideale wereld komen die vanzelf naar je toe, maar in de realiteit moet je voortdurend aan marketing doen. Daarom is bloggen als bedrijf een slimme zet. Dit is hoe...
Foto’s voor je website: wat mag en wat niet?
Mag je zomaar foto’s van het internet gebruiken? Wat is het risico? En hoe kom je op een juridisch correcte manier aan foto’s voor je website? In dit artikel leg ik het je uit.
SEO-checklist voor je website
SEO: je weet dat je ermee bezig zou moeten zijn, maar het klinkt zo ongelooflijk ingewikkeld. Herkenbaar? Speciaal voor jou maakte ik een SEO-checklist voor je website, in mensentaal.
Overtuig meer klanten met sterke call to actions
CTA: het is een term die vaak opduikt in teksten en gesprekken over marketing en websites. Maar wat betekent het? En waarom zijn goede call to actions belangrijk? In dit artikel verklap ik je er alles over.
9 gratis marketingtools voor kmo’s
Elk bedrijf heeft marketing nodig, maar niet iedereen heeft een marketingteam ter beschikking. Gelukkig hoeft dat ook niet. Wie een beetje vindingrijk is, komt met gratis programma’s al een eind verder. Ik maakte een overzicht van mijn favoriete gratis marketingtools voor kmo’s.
Usability: hoe lezen bezoekers je website?
Zou het niet geweldig zijn om te weten hoe klanten jouw website ervaren? In dit artikel verklap ik je hoe mensen online lezen. Zo gebruik jij die kennis van usability om jouw website nog beter te maken.
Waarom zouden klanten van jou kopen?
Wat maakt jou anders of beter dan je concurrent? En hoe toon je dat op je website?
In dit artikel leg ik uit hoe inspirerende bedrijven als Apple zich onderscheiden van de massa.
Wat je moet weten over de GDPR en je website
Een nieuwe website nodig? Zorg dat je meteen in orde bent met de GDPR-wetgeving. Ik zet jouw GDPR-verplichtingen als website-eigenaar even voor je op een rijtje.
Conversie: zo zet je bezoekers om in klanten
Een potentiële klant komt op je website. Hoe overtuig je die persoon om niet alleen te lezen, maar ook actie te ondernemen? In dit artikel leg ik je uit hoe je met een betere conversie meer bezoekers omzet in...
Veelgemaakte fouten bij het kiezen van een website
Krijg je stress bij het idee van een nieuwe website? Dat is helemaal niet nodig. Vermijd onderstaande fouten, en jouw websiteproject loopt gegarandeerd op rolletjes.Veelgemaakte fouten bij het kiezen van een website -...
Wat moet ik verplicht vermelden op mijn website?
Heb je een website of sociale mediapagina dan zijn er een aantal zaken die je wettelijk gezien verplicht moet vermelden. Het doel van de wet is dat wie online commerciële activiteiten uitvoert makkelijk benaderd kan...
Hoeveel kost een website?
Hoeveel kost een website? In dit artikel krijg je een duidelijk overzicht van de prijs van een website en de 7 factoren die de prijs van een website mee bepalen.
8 tips om klanten te verleiden met je website
Wie begrijpt hoe de mens in elkaar zit, verkoopt meer. In dit artikel verklap ik 8 principes uit de wereldberoemde boeken Influence en Pre-Suasion van Robert Cialdini. Met deze tips haal jij straks makkelijk meer uit je website of webshop.
Hoe bepaal ik mijn doelgroep? Meer succes met je website of sociale media.
Waarom trek ik geen bezoekers met mijn website, met mijn blog of op sociale media, ...? De oorzaak van deze vraag ligt vaak bij het ontbreken van een vooraf gedefinieerde doelgroep. Als mensen niet weten waar je voor...
Geniet mee van de iThink pareltjes op deze Spotify afspeellijst
Beste lezer, of misschien beter ... luisteraar! In dit artikel hebben we het voor een keer niet over websites of social media marketing. Het moet niet altijd over business gaan tenslotte. Ik deel graag met je mijn...
Instagram voor bedrijven: Hoe promoot ik mijn bedrijf via Instagram?
Instagram vierde in 2020 haar 10 jarig bestaan. Het is in die jaren uit de kinderschoenen gegroeid. Het werd overgenomen door de Facebookgroep en heeft zich ontpopt van een leuke foto app voor jongeren en influencers...
Waarom jouw business een website nodig heeft
Deze week in het nieuws: “Facebookpagina Tiense lingeriezaak afgesloten wegens "te pikante foto's". De pagina van de lingeriezaak werd offline gehaald omdat ze volgens Facebook ‘adult content’ zou bevatten. De...
Google My Business: Gratis mond aan mond reclame voor jouw bedrijf
Hoe een volledig profiel in Google Mijn Bedrijf en reviews van tevreden klanten gratis meer opbrengsten kunnen genereren voor jouw bedrijf.
Waarom heeft je site zeker een blog nodig?
Waarom zou je nog bloggen als bedrijf, er zijn al zoveel blogs op het internet? En toch is bloggen ook in bedrijfscontext meer dan ooit cruciaal.
A new site is born
Een nieuwe website en een blog die je geregeld op de hoogte houdt rond websites en marketing. Zodat jij meer rendement kan halen uit je website!