Hoe lanceer je een tweede merk, als je al een succesvolle zaak hebt? Dat was de uitdaging van therapeutisch coach Yves De Wolf. In dit artikel vertelt hij hoe de website voor de app Bewust Mediteren tot stand kwam.
Yves De Wolf: “Johnny hielp me om de eerste Vlaamse meditatie-app in de markt te zetten” – Inhoudstafel
Yves De Wolf, therapeutisch coach
Yves is zo iemand die je meteen op je gemak stelt. Het eerste wat opvalt, is zijn warme radiostem en de rust die hij uitstraalt. Je merkt dat hij met volle teugen van het leven geniet. “Dat was nochtans niet altijd zo”, vertelt hij zelf. “Ik zat vroeger volledig emotioneel geblokkeerd.” Daarom besloot hij op een dag bewuster te gaan leven. Vandaag helpt hij anderen hetzelfde te doen in zijn praktijk als therapeutisch coach.
De eerste Vlaamse meditatie-app
Uit die bewustwording volgde een tweede passieproject. Yves bracht de eerste Vlaams gesproken meditatie-app op de markt: Bewust Mediteren. “Het is mijn missie om de Vlamingen aan het mediteren te krijgen”, zegt Yves. “De wetenschappelijk bewezen voordelen van meditatie zijn intussen wereldwijd aanvaard, maar de Vlamingen hebben nog een inhaalbeweging te doen. Nochtans is mediteren een zalige gewoonte.”
Podcast met diepe gesprekken
Yves heeft ook een podcast: Sensityves. Die beschouwt hij als zijn creatieve speeltuin waarin hij gevoelige onderwerpen bespreekt. “Ik probeer mensen duidelijk te maken dat ze een mening mogen hebben en dat ze verantwoordelijkheid dragen voor hun eigen leven.” In de podcast haalt Yves bekende en minder bekende Vlamingen voor de microfoon en praat met hen over thema’s als gevoeligheid, zingeving en verbinding.
De opdracht: een website voor Bewust Mediteren
Yves kwam bij iThink aankloppen omdat hij een nieuwe website nodig had. De grootste uitdaging was duidelijkheid scheppen in zijn aanbod. “Mijn praktijk en mijn meditatie-app Bewust Mediteren beschouw ik als twee aparte merken”, legt hij uit. “Ik was al gekend als therapeut onder de naam Sensityves. Ik vond dan ook dat de app Bewust Mediteren een eigen website nodig had, zodat we die apart in de markt konden zetten.”
“Een website alleen is niet genoeg.
Je hebt ook bezoekers nodig.”
Ook advies bij de marketing
“Johnny en ik zaten meteen op dezelfde golflengte”, aldus Yves. “Meer nog: hij zag meteen het grotere plaatje. Terwijl ik met mijn gedachten puur bij de website zat, wees Johnny me erop dat ik ook aan de marketing moest denken. Een website heeft namelijk ook bezoekers nodig. Hij bracht me op het idee om mijn kennis over mediteren te delen in blogberichten. Die helpen me om de band met mijn community sterk te houden.”
Hoe het proces verliep
“Johnny heeft me vanaf het begin veel vragen gesteld over wat ik wou, en ik heb hem voorbeelden gestuurd van wat mij aansprak bij anderen. Op basis daarvan werkte hij voorstellen uit. Het warme gevoel dat ik wilde oproepen met mijn website, vertaalde hij perfect naar een design met gele en oranje tinten. En op technisch vlak zorgde hij ervoor dat ik YouTube-video’s kon delen en vlot kon linken naar mijn podcast en de app.”
“Vertrouwen is heel belangrijk voor mij in een samenwerking, en dat vertrouwen was er vanaf het begin bij Johnny.”
Geen technisch jargon
“Wat ik fijn vind, is dat Johnny aanvoelt waar ik naartoe wil, ook al kan ik het niet in zijn technisch vakjargon uitdrukken”, zegt Yves. “Hij doet de moeite om te luisteren. Zijn persoonlijkheid is zakelijk en toch empathisch. Professioneel en toegankelijk. Ook op het vlak van waarden voel ik me goed bij hem: hij is integer. Vertrouwen is belangrijk voor mij in een samenwerking, en dat vertrouwen was er vanaf het begin bij Johnny.”
“Hij voelt de doelgroep aan”
“Wat ik ook leuk vind aan Johnny, is dat hij openstaat voor het product. Of hij probeert er zich toch in elk geval in te verdiepen. Ik ben zeker dat Johnny niet de standaard meditatieklant is, maar toch voelt hij intussen feilloos aan wat mijn doelgroep wil. Zo krijg ik soms een berichtje: ‘Zeg, die persoon, zou dat niets zijn voor je podcast?’ Daaruit blijkt dat hij snapt waar ik naartoe wil. Hij denkt mee. Die inbreng is heel leuk.”
Je krijgt altijd antwoord
Ook vandaag werkt Yves nog samen met iThink. “Ik kan altijd bij Johnny terecht als ik vragen heb over mijn website, bijvoorbeeld over beveiliging of over Google Analytics. Alles wat ik vraag, wordt opgelost. Hij antwoordt altijd en is de rust zelve, hoewel hij het ongetwijfeld druk heeft. Ik heb een goed gevoel bij onze samenwerking, daarom was ik ook meteen bereid tot dit interview. De wereld mag weten dat Johnny bestaat!”
Meer weten?
Heb jij na het lezen van dit interview het gevoel dat iThink een goede partner zou zijn voor jouw volgende websiteproject? Stuur me dan gerust een bericht. Ik bespreek graag met jou de mogelijkheden, beantwoord je vragen en bezorg je een vrijblijvende offerte.