Een website laten maken, hoe begin je daar eigenlijk aan? Mijn klant Sarah gunt je een blik achter de schermen en vertelt je hoe de website voor doopsuikerwinkel Bookadee tot stand kwam.
Blik achter de schermen: een website voor doopsuikerwinkel Bookadee – Inhoudstafel
Bookadee: doopsuiker en attenties
Er zijn van die momenten in je leven die je voor altijd wil koesteren: een geboorte, een huwelijk, een communiefeest. Maar grootse momenten durven ook wel eens grote stress met zich meebrengen. Je wil dat alles perfect is, van het drukwerk tot de attenties die je uitdeelt aan je gasten. Sarah, Annemie en Leen van Bookadee uit Hove staan klaar om je op te vangen wanneer die organisatiestress je overvalt. Zij zorgen dat je over niets hoeft te panikeren. In de winkel vind je alles voor je feest, van uitnodigingen, menukaarten en bedankjes tot doopsuiker en decoratie. Kant-en-klaar meenemen of op maat laten ontwerpen? Alles kan bij Bookadee.
Een gevestigde waarde in Hove
“Eigenlijk hadden we eerst een bakkerij”, vertelt zaakvoerder Sarah. “Die is er trouwens nog altijd, maar wordt geleid door mijn broer. Toen de bakkerij verbouwd werd, verhuisde de afdeling suikerbonen naar het pand ernaast. En zo zag Bookadee het levenslicht: een winkel specifiek voor doopsuiker en traktaties.” Dat was in 2002. Intussen is Bookadee uitgegroeid tot een gevestigde waarde in de streek, niet alleen voor geboortedrukwerk, maar ook voor communies, lentefeesten en huwelijken. Sarah breidde gaandeweg het team uit met twee grafisch vormgevers die het drukwerk mee ontwerpen en personaliseren.
Op zoek naar een website om zelf aan te passen
Bij een winkel als Bookadee hoort natuurlijk een website. Sarah had een duidelijk beeld voor ogen. “Ik wou een website met een frisse, vrolijke uitstraling”, vertelt ze. “Bepaalde elementen wilde ik zelf kunnen updaten, zoals onze foto’s. Onze producten zijn trendgevoelig en we vernieuwen regelmatig ons assortiment. Andere dingen wilde ik dan weer kunnen uitbesteden, zoals het publiceren van blogberichten. Ik zocht een webbouwer die dat allemaal voor mij kon realiseren.”
Al 20 jaar lang klant
Via een aanbeveling uit haar netwerk kwam Sarah bij iThink terecht. “Johnny heeft destijds onze eerste website gemaakt,” herinnert ze zich. Dat is intussen al zo’n 20 jaar geleden. “Ondertussen zitten we al aan onze derde site”, vertelt ze. “Die bestellen we telkens bij iThink. We zijn tevreden, dus bij elke vernieuwing doen we opnieuw beroep op Johnny. Ik zou niet weten waarom ik het risico zou nemen om naar iemand anders te gaan. Als er iets is, dan reageert Johnny altijd heel snel. Die bereikbaarheid en flexibiliteit, dat vind ik belangrijk.”
Ook hulp bij blogs en sociale media
“Johnny’s kennis reikt verder dan websites alleen,” vertelt Sarah. “Hij luistert en denkt mee. Zijn voorstellen liggen altijd in de lijn van de verwachtingen. Bovendien helpt hij ons met de marketing. Hij publiceert onze berichten op sociale media en onze blogberichten op de website, zodat ik me daar niet mee bezig hoef te houden. Dat heeft me al heel wat tijd bespaard. Ook de hosting van onze website is altijd in orde. Ik heb in die 20 jaar nog nooit meegemaakt dat onze website ineens plat lag. En dat is best belangrijk, want de website is een belangrijke bron van klanten. Heel wat mensen gaan via Google op zoek naar een specifiek product en komen zo bij ons terecht.”
Wil jij dit ook?
Een website laten maken: het is een project dat heel wat mensen voor zich uitschuiven. Meestal is dat omdat ze niet weten hoe ze eraan moeten beginnen. Daarom neem ik als websitebouwer bewust de tijd om naar jou te luisteren en mee te denken. Zoals je las in het verhaal van Sarah, vind ik het belangrijk om bereikbaar te zijn en aan jouw zijde te staan – ook na de oplevering van je nieuwe website. Wil je jouw project eens aan me voorleggen om te zien wat ik voor jou kan betekenen? Boek dan een kennismakingsgesprek. Ik beantwoord graag al je vragen. Want ook jij verdient een knappe website die jouw bedrijf op de kaart zet.