Beste lezer!
‘Never waste a good crisis’. Of hoe een Corona crisis mij heeft aangezet om professioneel ook even stil te staan. Taken die ik in ‘normale tijden’ op routine uitvoer, heb ik de afgelopen weken in vraag gesteld.
Ik ben Johnny Berghmans, master in de Handels -en Financiële Wetenschappen met specialisatie marketing en reeds 22 jaar actief als ICT-er. Zowel marketing als ICT boeien mij.
Toegegeven de ICT had de afgelopen jaren het meeste gewicht in de schaal. Ik richtte me vooral op het ontwikkelen van websites en webtoepassingen. En met succes. Dacht ik. Maar toch…’alles kan beter’. Niet waar?
Tijd dus voor verandering!
Het eerste punt van verandering is alvast deze nieuwe website. Hier vind je een overzicht van diensten die ik aanbied en een greep uit enkele websites die ik de afgelopen jaren heb ontwikkeld.
Het tweede punt van verandering is mijn blog met website tips ondersteund via diverse sociale media. “Alweer een nieuwe blog. Zijn er nog niet genoeg blogs?”: hoor ik u zeggen.
Daarnaast stond/sta ik altijd kritisch ten opzichte van sociale media. Ik maak mij, zoals de meeste ouders, vaak druk als ik zie hoeveel uren mijn dochter op haar smartphone doorbrengt. Of de toenemende polarisatie op sociale media.
“Ok boomer let’s do it!”.
En dus toch een blog maar, … vrees niet. Ik ga je niet overweldigen met foto’s van mijn kookkunsten of fiasco’s rond mijn eerste stappen in de tuin. Die hou ik voor mezelf.
Met deze blog wil ik u meer inzicht geven over de samenhang van websites en marketing.
- Waar moet een website tegenwoordig aan voldoen?
- Hoeveel kost een website?
- Hoe neem ik de juiste keuze bij de aankoop van een website?
- Hoe zorg ik er voor dat mijn website ook rendeert en niet louter een visitekaartje is?
- Hoe kan ik nieuwe klanten aantrekken via mijn website en zorgen dat ze ook werkelijk overgaan tot aankopen?
- Hoe kan ik mijn bestaande klanten beter bedienen via mijn website?
- Hoe kan ik als bedrijf mijn dagelijkse werk verlichten via mijn website?
- …
Ik ga vanaf nu geregeld in op één van deze topics. Zonder te technisch te worden. En hoop je hiermee een interessante blik te geven zodat jij meer inkomsten kan genereren door een goede website en het juiste gebruik van sociale media.
Want na al die jaren in het vak ben ik hierdoor nog altijd gebeten. En sta nog altijd versteld van wat er tegenwoordig allemaal mogelijk is. Als 50-er kom ik tenslotte uit een tijd dat we aan de fietsjes bij de voordeur konden zien waar onze vriendjes uithingen in plaats van op TikTok. En nog steeds ga ik tijdens de reclameblokken op tv nog even snel naar het toilet. En dan zegt diezelfde dochter: ‘papa je kan ook op stop drukken en later hervatten’.
Kortom deze crisis daagt mij uit om geregeld een interessant artikel te schrijven. Waar u en uw bedrijf iets aan heeft.
Alvast bedankt voor het lezen en tot binnenkort!
Johnny Berghmans